Verzenden & retourneren

Verzenden

Alle bestellingen worden verzonden met PostNL, als brievenbus post of als pakketpost. Indien uw bestelling als pakketpost wordt verstuurd, ontvangt u per mail een verzendbevestiging met daarin de track en trace code van uw pakket.

Hoe snel heb ik mijn bestelling in huis?

Staat er 'op voorraad' bij het artikel dat u bestelt? Dan heeft u de bestelling de volgende werkdag al in huis, als u voor 16:00 uur bestelling plaatst!
Bestelt u op vrijdag na 16:00 uur of in het weekend? Dan gaan pakketten op maandag de deur uit en heeft u uw bestelling op dinsdag in huis. PostNL neemt namelijk helaas op zaterdagen geen pakketten mee.

Wat kost de verzending met PostNL?

ScandinavieXS neemt een gedeelte van de verzendkosten voor haar rekening. Daardoor kunnen we de verzendkosten laag houden: u betaalt slechts € 3,95 tot een orderbedrag van € 49,95. Daarboven worden orders gratis verzonden (binnen NL).

Herroepingsrecht (retourneren)

Voor alle bestelde artikelen (ook voor aanbiedingen) geldt een herroepingsrecht van 14 kalenderdagen na ontvangst van het artikel.

Het herroepingsrecht houdt in, dat het u vrijstaat binnen de genoemde termijn het geleverde artikel/de geleverde artikelen zonder enige verplichting te retourneren. Deze termijn gaat in op de dag nadat door u of namens u het artikel is ontvangen.

Tijdens deze termijn dient u zorgvuldig om te gaan met het artikel en de verpakking. U dient het artikel slechts in die mate uit te pakken of te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, dient u het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ScandinaviëXS te retourneren.
De verpakking van het artikel mag nooit worden beschreven, beplakt en/of op andere wijze worden gemodificeerd.  

Indien u gebruik wenst te maken van het herroepingsrecht dient de (gedeeltelijke) bestelling te worden verzonden aan:

ScandinaviëXS

Tarwestraat 36

7025 AZ Halle

U ontvangt binnen 30 dagen het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten voor de oorspronkelijke levering terug. De verzendkosten om het geleverde te retourneren aan ScandinaviëXS zijn voor uw eigen rekening.

Ruilen

Heeft u een verkeerde maat besteld of wilt u toch liever een andere kleur? Met de originele factuur of pakbon kunt u binnen 7 kalenderdagen na ontvangst van het oorspronkelijke artikel deze ruilen. Hierbij geldt dat u het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ScandinaviëXS dient te retourneren. De verpakking van het artikel mag nooit worden beschreven, beplakt en/of op andere wijze worden gemodificeerd.

De verzendkosten voor het retour sturen van het oorspronkelijke artikel, zodat het geruild kan worden, zijn voor uw eigen rekening. ScandinaviëXS berekent geen kosten voor het toezenden van de nieuwe maat of kleur. Dit geldt voor één enkele nieuwe zending, ter omruiling van het oorspronkelijke artikel. 

Overigens is het altijd mogelijk om bijvoorbeeld de maten van kleding voor u op te nemen, zodat u het kunt vergelijken met de kleding die uw kind al heeft. Dit doen we graag voor u en voorkomt vrijwel altijd dat er artikelen geruild moeten worden.

Klachtenprocedure

Mocht u - om welke reden dan ook - klachten hebben over onze dienstverlening zoals u dat heeft ervaren, dan kunt u dit kenbaar maken op de volgende manieren:

  • door een e-mail te sturen naar info@scandinaviexs.nl
  • door een brief te sturen naar ScandinaviëXS, Tarwestraat 36, 7025 AZ Halle
  • telefonisch op het telefoonnummer 06-47780005 (Annelies Ribbink, eigenaar). 

U ontvangt een ontvangstbevestiging van uw klacht en wij zullen er uiteraard alles aan doen om tot een oplossing te komen. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden. Indien de beantwoording meer tijd nodig heeft, dan stellen we u hiervan op de hoogte.

Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar ScandinaviëXS bij is aangesloten (www.keurmerk.info). Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).